اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

  • ۰
  • ۰

کشور ترکیه گزینه اول بسیاری از ما برای سفر به خارج از کشور است. این کشور که از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است، مقصد بسیار مناسب برای کسانی است که قصد دارند سفری کم‌هزینه را تجربه کنند. آنکارا، آنتالیا، قونیه، بدروم و استانبول ازجمله شهرهای مشهوری هستند که بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن‌ها بلیط هواپیما چارتر خارجی  ترکیه را خریداری می‌کنند.

به نظر وبلاگ اتوبوس های مدرسه سفر با هواپیما برای دوستان شوق آفرین و برای دوستان بیم آفرین است.

قره بوک ترکیه

کشور ترکیه گزینه اول بسیاری از ما برای سفر به خارج از کشور است. این کشور که از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است، مقصد بسیار مناسب برای کسانی است که قصد دارند سفری کم‌هزینه را تجربه کنند. آنکارا، آنتالیا، قونیه، بدروم و استانبول ازجمله شهرهای مشهوری هستند که بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن‌ها بلیط هواپیما ترکیه را خریداری می‌کنند.

اما کسانی که ترکیه را بهتر می‌شناسند می‌دانند که زیبایی‌ها و اماکن دیدنی این کشور تنها مختص به شهرهای معروف آن نیستند و شهرهای دیدنی دیگری نیز در این کشور وجود دارند که شاید حتی نام آن‌ها را نشنیده باشید اما از بازدید از آن‌ها پشیمان نخواهید شد. در این مطلب قرار است شمارا با یکی از شهرهای باستانی ترکیه آشنا کنیم تا در صورت تمایل با تهیه بلیط هواپیما ترکیه از آن دیدن کنید.

آشنایی با قره بوک

قره بوک یکی از شهرهای ترکیه است که در غرب دریای سیاه و در مسیر مهم تجاری میان شهرهای آماسرا و آناتولیا واقع شده است. این شهر که به زبان ترکی به معنی بوته سیاه است، در سال 1930 به‌عنوان مرکز تولید آهن و فولاد در ترکیه ساخته شد. قره بوک تاکنون نقش پررنگی در صنعت تولید فلزات در تاریخ کشور ترکیه ایفا کرده است و به یکی از شهرهای مهم صنعتی این کشور مبدل شده است.

تاریخچه

در سال‌های اولیه تشکیل جمهوری ترکیه شهر قره بوک روستای کوچکی در سافران‌بولو بود که تنها از 13 خانه تشکیل می‌شد. بعدها در سال 1934 ایستگاه قطاری در این شهر تأسیس شد که قره بوک نامیده شد. پس از تأسیس کارخانه آهن و فولاد در سال 1937، قره بوک به‌سرعت رشد کرد و نامش سر زبان‌ها افتاد. این شهر در سال 1953 به بخش بزرگی از سافران‌بولو تبدیل شد و چهل سال بعد به‌طور رسمی یکی از شهرهای ترکیه نام گرفت.

آب‌وهوا

آب‌وهوای قره بوک ترکیبی از آب‌وهوای دریای سیاه و مناطق خشک این منطقه است. مناطقی که به دریای سیاه نزدیک هستند، آب‌وهوای ساحلی دارند و مناطقی که در آناتولیای مرکزی واقع‌شده‌اند، زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی بسیار گرم دارند. بنابراین بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما قره بوک و سفر به این شهر فصول بهار و پاییز است.

جاذبه‌های گردشگری

قره بوک مملو از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است. اگر به بازدید از بقایای شهرهای باستانی علاقه دارید، بهتر است بدانید که با تهیه بلیط هواپیما قره بوک می‌توانید از ویرانه‌های شهرهای تاریخی هادریانوپلیس و کیمیستن دیدن کنید. همچنین بناهای مذهبی بسیاری چون کلیسای سینت استفانو، مسجد کوپرلو مهمت مسجد پاشا، مسجد هدایت‌الله و مسجد تاس مناره را در این شهر خواهید یافت. حمام‌ تاریخی Baths Eski Hamam، نوشگاه باستانی InnsCinci، خانه‌های منحصربه‌فرد سافران‌بولو و پل قدیمی Bridges Tokatlı از دیگر مکان‌های باستانی است که با خرید بلیط هواپیما قره بوک می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

البته باید بدانید که اماکن دیدنی قره بوک تنها به جاذبه‌های تاریخی آن ختم نمی‌شود بلکه جاذبه‌های طبیعی بسیاری چون فلات‌های چشم‌نواز، جنگل‌های انبوه، علفزارهای سرسبز، دره‌های عمیق، کوه‌های مرتفع و غارهای اسرارآمیز بی‌شماری در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند.

با بلیط هواپیما چارتر قره بوک می‌توانید به پارک‌ها و تفرجگاه‌های این شهر نیز سری بزنید. پارک ملی Promenade Göktepe که در ناحیه Yenice واقع شده است، مکان بسیار مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی، پیاده‌روی، کوه‌نوردی و کمپینگ است. اگر به فلات Gökpınar بروید می‌توانید از تفرجگاه Gökpınar Relaxation دیدن کنید. این مکان با چشم‌انداز زیبای خود محل مناسبی برای لذت بردن از طبیعت تماشایی قره بوک می‌باشد.

تفرجگاه‌های Eflani locality، Eğriova و Çetiören نیز از دیگر پارک‌ها و مناطق سرسبز و دیدنی این شهر محسوب می‌شوند که با طبیعت تماشایی و امکانات متنوع خود می‌توانند دوستداران طبیعت را خشنود سازند. بدون شک کمپینگ در جنگل‌های Yenice و ماهیگیری در دریاچه‌های کوچک Eflani را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. راه‌پیمایی و کوه‌نوردی در فلات‌های خوش‌منظره Sorkun، Sarıçiçek، Ulu و Avdan نیز می‌تواند به تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما مبدل شود. بنابراین اگر می‌خواهید به شهری باستانی با جاذبه‌های تاریخی و مناظری چشم‌نواز سفر کنید، بلیط هواپیما قره بوک را خریداری و از این شهر دیدن کنید.


  • ۹۷/۰۷/۰۸
  • otoobus otoobus

نظرات (۲)

امشب دلم از آمدنت سرشار است
فانوس به دست کوچه دیدار است

آن گونه تو را در انتظارم که اگر
این چشم بخوابد ، آن یکی بیدار است

  • نگار جهانشاهی
  • خوبه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی