اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه

  • ۰
  • ۰


به نظر وبلاگ اتوبوس های مدرسه سفر با هواپیما برای دوستان شوق آفرین و برای دوستان بیم آفرین است. حتماً می‌دانید که تبریز یکی از پربازدیدترین شهرهای کشورمان است. برای جستجوی نام جاذبه‌های گردشگری این شهر نیازی نیست به سایت‌ها مراجعه کنید؛ کافی است به دوستان و نزدیکان خود بگویید که قصد سفر به تبریز را دارید تا لیست بلندبالایی از اماکن دیدنی این شهر را در کف دستانتان بگذارند. این شهر به‌قدری جذاب است که هرساله بسیاری از مردم کشورمان برای گذراندن تعطیلات خود بلیط هواپیما تبریز را خریداری و به این شهر سفر می‌کنند.


ایل گلی تبریز

حتماً می‌دانید که تبریز یکی از پربازدیدترین شهرهای کشورمان است. برای جستجوی نام جاذبه‌های گردشگری این شهر نیازی نیست به سایت‌ها مراجعه کنید؛ کافی است به دوستان و نزدیکان خود بگویید که قصد سفر به تبریز را دارید تا لیست بلندبالایی از اماکن دیدنی این شهر را در کف دستانتان بگذارند. این شهر به‌قدری جذاب است که هرساله بسیاری از مردم کشورمان برای گذراندن تعطیلات خود بلیط هواپیما چارتر تبریز را خریداری و به این شهر سفر می‌کنند.


بازدید از ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

اماکن دیدنی این شهر آن‌قدر زیاد هستند که اگر با تهیه بلیط هواپیما تبریز قصد دارید از مشهورترین آن‌ها دیدن کنید، باید چند روزی در این شهر اقامت کنید. بازار تبریز، مقبره الشعرا، موزه آذربایجان، ارگ علیشاه، موزه قرآن و کتابت، مسجد کبود، ارگ تبریز، روستای کندوان، کلیسای استفانوس مقدس، پارک کوهستانی عون بن علی و کوه‌های آلاداغ لار تنها تعداد معدودی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی بشمار می‌روند.


ما در این مطلب قصد داریم از مکانی بنویسیم که نماد این شهر محسوب می‌شود و افراد بسیاری که تاکنون به این شهر سفر نکرده‌اند نیز دست‌کم نام آن را شنیده‌اند. اگر پارک ایل گلی تبریز را نمی‌شناسید، این مطلب برای شماست و اگر هم با این مکان آشنایی دارید، در ادامه مطلب با سفرستان همراه باشید تا با محبوب‌ترین جاذبه گردشگری تبریز بیشتر آشنا شوید.


معرفی پارک ایل گلی

بازدید از ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

پارک ایل گلی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های‌ گردشگری شهر تبریز است که در جنوب شرق این شهر واقع شده است. این پارک که شاه گلی، شاه گولی و ائل‌گلی نیز نامیده می‌شود، تفرجگاهی است که از دو بخش اصلی استخر و عمارت کلاه فرهنگی یا همان کاخ ایل گلی تشکیل شده است.


امروزه این پارک با اماکن تفریحی نظیر شهربازی (لونا پارک)، تالار اندیشه، پیست اسکیت، مینی گلف، آکادمی بیلیارد و گیم کلاب به مهم‌ترین مرکز تفریحی شهر تبریز مبدل شده است. شاید ندانید که با خرید بلیط هواپیما تبریز و بازدید از این مکان می‌توانید از اینترنت بی‌سیم این پارک نیز بهره ببرید. پارک ایل گلی تبریز اولین اینترنت پارک کشور است که سرویس وایفای را رایگان در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.


استخر ایل گلی

بازدید از ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

استخر این پارک که به دلیل بزرگی آن به دریاچه ایل گلی نیز معروف است، بیش از 5 هکتار وسعت دارد و عمق آن به 12 متر می‌رسد. قرار گرفتن عمارتی کلاه‌فرنگی (کاخ ایل گلی) در مرکز و تپه‌ای سرسبز در مقابل این استخر سبب شده است که بسیاری برای تماشای نمای دل‌انگیز این مکان بلیط هواپیما تبریز را خریداری کنند.


بااینکه نمای این استخر در فصل زمستان نیز جلوه زیبایی دارد اما بدون شک بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما تبریز و بازدید از این مکان، فصول بهار و تابستان است. در فصل بهار دورتادور استخر ایل گلی با گل‌های لاله رنگارنگی تزئین می‌شود تا قایق‌سواری در این استخر به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی مبدل شود.


کاخ ایل گلی

بازدید از ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

این کاخ که یکی از نماد‌های شهر تبریز محسوب می‌شود، عمارتی دوطبقه و 8 ضلعی است که مانند جزیره‌ای در میان آب‌های استخر ایل گلی احاطه شده است. این بنای زیبا زمانی تفرجگاه شاهزادگان دربار بود اما امروزه از آن به‌عنوان رستوران و تالار پذیرایی برای گردشگرانی که بلیط هواپیما تبریز را خریداری و به این شهر سفرکرده‌اند، استفاده می‌شود.


تاریخچه

خرید بلیط هواپیما تبریز

بلیط هواپیما تبریز

قدمت استخر ایل گلی به دوره آق‌قویونلوها بازمی‌گردد. در آن زمان از این استخر به‌عنوان منبع آبی برای آبیاری باغ‌های تبریز استفاده می‌شد. سال‌ها بعد صفویان شن‌ها و ماسه‌های این استخر را تخلیه کردند و با احداث دیواری در اطراف این استخر سبب توسعه آن شدند.


در دوره قاجار نیز مسیرهای برای رفت‌وآمد در اطراف این استخر ساخته و گیاهانی چون بیدمجنون، گل‌های اطلسی و درختان تبریزی جهت زیباسازی این منطقه کاشته شد. کاخ ایل گلی نیز در این زمان بود که به دستور فرمانروای شهر تبریز در میان این استخر احداث شد. در زمان پهلوی نیز با واگذاری این منطقه به شهرداری تبریز، بازسازی‌ها و تعمیرات اساسی صورت گرفت و این مکان به گردشگاه عمومی مبدل شد. امروزه این تفرجگاه با امکانات تفریحی بی‌شمار خود گردشگران بسیاری را به خرید بلیط هواپیما تبریز و بازدید از این مکان زیبا ترغیب می‌کند.


مسیر دسترسی

خرید بلیط هواپیما تبریز

بلیط هواپیما تبریز

شما می‌توانید پس از خرید بلیط هواپیما تبریز و سفر به این شهر به نزدیک‌ترین ایستگاه متروی مسیر خود بروید و سپس در ایستگاه ایل گلی پیاده شوید و باکمی پیاده‌روی به قسمت جنوبی پارک دسترسی یابید. پارک ائل گلی با امکانات رفاهی و اماکن تفریحی متعدد خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و لحظات خوشی را برایتان رقم بزند.


آدرس : استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار ایل گلی، پارک ایل گلی


برای خرید بلیط هواپیما چارتر خارجی تبریز و رزرو پرواز خارجی بهترین پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشن سفرستان می‌باشد. در اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما سفرستان به صورت روزانه تخفیف‌های ویژه روی مسیرهای خارجی وجود دارد که شما می‌توانید با نصب و ثبت نام در این اپلیکیشن، از این امکانات ویژه و برخی ویژگی‌های دیگر بهره‌مند شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی